【 ဆောင်းပါး 】 ကျန်းမာသက်ရှည် အကဖြင့်နေထိုင်ခြင်း

【 ဆောင်းပါး 】 ကျန်းမာသက်ရှည် အကဖြင့်နေထိုင်ခြင်း

စီအာအိုင်(China Radio International)မှနိုင်ငံခြားသားဝန်ထမ်းများသည် မကြာခဏဆိုသလို အနုပညာပွဲများနှင့်ပတ်သက်ပြီး မေတ္တာလက်မှတ် ရလေ့ရှိသည်။ဘေဂျင်းရောက်နိုင်ငံခြားသားများ ကိုမပျင်း အောင် သူတို့တတ်နိုင်သလောက်ဖျော်ဖြေပွဲများ လွှတ်ခြင်းလား၊သူတို့အနုပညာကို သိရှိစေ လိုခြင်း လားမသိ။ စီအာအိုင်ရှိတရုတ်ဝန်ထမ်းများက သိပ်ကြည့်လေ့ကြည့်ထမရှိသဖြင့် မေတ္တာလက်မှတ်မှာ လေး၊ငါးစောင် အသာလေးရလေ့ရှိသည်။

သို့သော်၊ညပွဲများဆိုလျှင်တော့ အပြန်ခက်မည်စိုး၍ မသွား။သိပ်ဝေးလံသောနေရာ၊ကိုယ်မရောက် ဖူးသောနေရာများဆိုလျှင်လည်း မသွားဖြစ်။ကိုယ်သွားတတ်သောနေရာများ၌ကျင်းပသည့် နေ့ခင်းနှင့်ညနေ စောင်းပွဲများဆိုလျှင်တော့ မိတ်ဆွေမြန်မာကျောင်းသားများနှင့်သွားကြည့်ဖြစ်သည်။

မှတ်မှတ်ရရ၊တစ်ခါက မေတ္တာလက်မှတ်ရသဖြင့် တီအန်မင်ရင်ပြင်အနီးရှိ နိုင်ငံတော်အဆင့်က ဇာတ် ရုံကြီးတွင်  ပီကင်းအော်ပရာ သွားကြည့်ဖြစ်သည်။ဒီဇိုင်းဆန်းလှသော ယင်းဇာတ်ရုံကြီးထဲသို့လည်း ရောက်ဖူး ချင်တာလည်းပါသည်။နောက်တစ်ချက် ပီကင်းအော်ပရာဆိုတာက တရုတ်ရိုးရာအမွေအနှစ်၊ပြီး တော့ ဖဆပလ ခေတ် တရုတ်သို့အလည်အပတ်ရောက်ဖူးသည့် စာရေးဆရာကြီးများက ရေးပြသဖြင့် ပီကင်း အော်ပရာဆိုသောဝေါဟာရမှာ ကိုယ့်နားနှင့်နီးခဲ့သည်မှာကြာပြီဖြစ်သော်လည်း ရေရေရာရာမသိ။ထို့ကြောင့်၊ မိတ်ဆွေ မြန်မာကျောင်းသား၃ယောက်နှင့်သွားကြည့်ဖြစ်ခြင်းဖြစ်သည်။ဇာတ်ရုံထဲကိုရောက်တော့ စီအာ အိုင်မှနိုင်ငံခြားသားဝန်ထမ်းများကိုတွေ့ရသလို တရုတ်ဝန်ထမ်းအနည်းငယ်ကိုလည်းတွေ့ရသည်။နိုင်ငံခြား သားဝန်ထမ်းအချို့ကိုနှုတ်ဆက်စကားဆိုတော့ သူတို့သည်လည်း နာမည်ကျော်ပီကင်းအော်ပရာအား စိတ် ဝင်စားသဖြင့် လာကြည့်ခြင်းဟုသိရသည်။

ဇာတ်ရုံကြီးကခမ်းနားသလို ပီကင်းအော်ပရာ နောက်ခံအပြင်အဆင်များကလည်းတခမ်းတနား။ ကျနော်တို့ဆီက နောက်ပိုင်းဇာတ်ထုပ်များနှင့်ဆင်သည်ဟုထင်၏။ကျနော်တို့ကို ဘာသာပြန်ဆိုပေးမည့်သူ မရှိသဖြင့် သေချာမသိ။သူတို့တရုတ်လူမျိုးများပင်လျှင် ပီကင်းအော်ပရာတွင်ပြောသောစကားတိုင်းကို နားမ လည်သဖြင့် နိုင်ငံခြားသားများအတွက် နားလည်ရန်မလွယ်။သို့သော်၊ခံစားမှုဖြင့်ချိတ်ဆက်နားလည်မှုတော့ ရှိသည်။ထား။

ကျနော်ပြောချင်တာက တရုတ်လူမျိုးတို့၏အနုပညာအပေါ် ခံစားမှုဖြစ်သည်။ပီကင်းအော် ပရာ ကြည့်နေစဉ် ဇာတ်ကောင်များကပြောသော စကားလုံးများအပေါ် ကြိုက်ပြီဆိုပါက ရင်ခေါင်းသံကြီးများဖြင့် တဟောင်တည်းဟောင်ကာ လက်ခုပ်သံတဖြောင်းဖြောင်းမြည်တော့ သည်။(ဟောင်၏ အဓိပ္ပါယ်မှာ ကောင်းတယ်၊ဟုတ်တယ်)ဟောင်ဆိုသည့်အသံမှာလည်းအားရပါးရ၊လက်ခုပ်တီးတာလည်း စိတ်ပါလက်ပါ။ သူတို့၏အနုပညာခံစားမှုမှာ ဟန်ဆောင်ပန်ဆောင်မပါ။တချို့က လက်သီးလက်မောင်းပင် တန်းလို့။သူတို့၏ ထိုသို့သောဟန်ပန်အမူအရာသည် သူတို့တရုတ်များကြား ရှက်စရာ၊ဟားစရာပုံစံမျိုးမဟုတ်သော်လည်း ကျနော်တို့အတွက် ခပ်ပြုံးပြုံးဖြစ်ရသည်။ကျနော် တို့ဆီက တောရုပ်ရှင်ရုံများတွင် မြင်ရသည့်တောသားများ ၏ ဟန်ပန်အတိုင်း။

တရုတ်တို့သည် ထိုသို့ အနုပညာအပေါ် စိတ်ရောကိုယ်ပါခံစားမှုရှိသည်။ပြီးတော့ ကတာခုန်တာမျိုး ကိုလည်းကြိုက်ပါ့။ကျနော်တို့ဆီက သက်ကြီးရွယ်အိုများဆိုလျှင် ကရခုန်ရမှာ သိပ်ဝန်လေးကြသလို ရှက် တတ်ကြသည်။သူတို့ကတော့ပြောင်းပြန်။လူငယ်များက ကရခုန်ရမှာရှက်ပြီး လူကြီးများကမရှက်ကြ။

သုညဒီဂရီအောက်တွင် အေးခဲနေသော ဆောင်းရက်များကလွဲလို့ ကျန်ညနေတိုင်း၊ညဦးတိုင်း ဘေဂျင်းမြို့ရှိ အများပြည်သူဝင်ထွက်သွားလာနိုင်သောမြေကွက်လပ်တိုင်းနီးပါး၌ အုပ်စုဖွဲ့ကနေသော တရုတ်သက်ကြီးရွယ်အိုများအား မြင်ရပေလိမ့်မည်။အုပ်စုဖွဲ့ကသူများထဲတွင် အသက်၄၀ကျော်အရွယ်ကို အင်မတန်တွေ့ရခဲသည်။များသောအားဖြင့် အသက်၅၀နှင့်အထက်မှ ကနိုင်သေးသည့် ၇၀ကျော်၈၀အရွယ် များအထိ။

သူတို့အဖွဲ့တိုင်းတွင် ကက်ဆက်နှင့်ဆောင်းဘောက်စ်ပါသည်။ကက်ဆက်မှထွက်လာသော သီချင်း သံစဉ်နှင့်အညီ ညီညာစွာကကြခြင်းဖြစ်သည်။တချို့အဖွဲ့များက တစ်ယောက်ချင်းအက။တချို့အဖွဲ့များက စုံတွဲကိုယ်စီဖြင့်အက။လူမြင်ကွင်းတွင် ညီညာစွာကနိုင်ရန်အတွက် ဘယ်နေရာမှာသူတို့ကြိုတင် လေ့ကျင့် ထားသလဲတော့မသိ။သူတို့အက၏ဘေးပတ်လည်တွင် ရပ်ကြည့်နေကြသောပရိသတ် အနည်းနှင့်အများ တော့ရှိစမြဲ ဖြစ်သည်။

သူတို့၏ပရိသတ်ထဲတွင် ကျနော်သည်လည်း တစ်ယောက်အပါအဝင်ဖြစ်သည်။တကူးတကန့်၊ အစဉ်အမြဲလိုက်လံ အားပေးခြင်းမျိုးမဟုတ်သော်လည်း ညဦးပိုင်း အပျင်းပြေလမ်းလျှောက်ရင်း တွေ့သည့် အခါ ခဏတဖြုတ် ကြည့်ခြင်းဖြစ်သည်။

တစ်ခါက ကျနော်နေထိုင်ရာဟိုတယ်အနီးတွင် အုပ်စုလိုက်စုံတွဲအကကိုကြည့်ရသည်။ဖွင့်ထား သည့်သီချင်းမှာတရုတ်သီချင်းဖြစ်သော်လည်း အကမှာ အနောက်ယဉ်ကျေးမှု နှစ်ကိုယ်တွဲဒန့်စ်အက။လမ်း ဘေးဖျော်ဖြေမှုဆိုသော်လည်း အနောက်တိုင်းရုပ်ရှင်များတွင်မြင်ဖူးသည့်အတိုင်း တကယ့်ကိုပရော်ဖယ်ရှင် နယ်။ဒန့်စ်ကြသူစုစုပေါင်းမှာ ၁၀၀၀န်းကျင်။တစ်တွဲကနားချင်လျှင် နောက်တစ်တွဲကဝင်ခြင်းဖြင့် အဆက် မပြတ်။တွဲကကြသူတိုင်းမှာ လင်မယားဟုတ်မည်တော့မထင်။အတူတွဲကရင်း နောက်ဆက်တွဲသံယောဇဉ် ဇာတ်လမ်းများ ရှိ၊မရှိ သေချာမသိ။

တစ်ခါက ဈေးဝယ်ပြီးအပြန် လူနေတိုက်ခန်းများဘေး မြေကွက်လပ်တွင်ကနေကြသော အဘိုးအ ဘွားများကို ငေးနေတုန်း ဘယ်တိုက်ခန်းကမှန်းမသိ ပက်ချလိုက်သည့် အညစ်အကြေးရေကြောင့် တိုက်ပွဲများ ပြင်းထန်ခဲ့သည်။ကနေကြသောအဘိုးအဘွားများက နာရီဝက်ခန့်ကြာ အော်ကြဟစ်ကြသည်။တိုက်ခန်းများ ပေါ်မှ ပြန်လည်တုံ့ပြန်မှုမရှိ။

မိတ်ဆွေတရုတ်ကိုမေးကြည့်သည့်အခါ ‘ဘေဂျင်းမှာ ကတဲ့အဖွဲ့ကလည်းများတော့ တချို့အိမ်တွေ က သူတို့အိမ်နားမှာ နေ့စဉ်လာကနေတော့ စိတ်အနှောက်အယှက်ဖြစ်တယ်လေ။အဲဒါကြောင့် လစ်ရင်ရေနဲ့ ပက်တာတို့ အညစ်အကြေးနဲ့ပက်တာတို့ အော်ဟစ်ပြီးကန့်ကွက်တာတို့ကြောင့် ပြဿနာတွေတက်ကြတာ တွေရှိတယ်။’ဟုပြောသည်။

ထို့ပြင် အုပ်စုလိုက်ကရန်အကျယ်အဝန်းရှိသည့်မြေကွက်လပ်များနံဘေးရှိ တိုက်ခန်းတို့မှာပတ်ဝန်း ကျင်အနှောင့်အယှက်ရှိသောတိုက်ခန်းများအဖြစ်အရောင်းအဝယ်မလိုက်သလို တိုက်ခန်းဈေးလည်းပေါက် ဈေးအောက်ကျကြောင်းသိရသည်။

‘ကဖို့နေရာမရှိဘူးလားဆိုတော့ ပန်းခြံတွေသွားလို့ရတယ်။ တချို့ပန်းခြံတွေကျတော့ လူသိပ် မလာဘူးလေ။ကတဲ့လူတွေကလည်းသူတို့ကတာလူမြင်စေချင်တာရော၊ဝေးဝေးလံလံ မသွာချင်ကြ တာ ရောကြောင့် လူနေရပ်ကွက်တွေထဲကကြတာ။’ဟုတရုတ်မိတ်ဆွေကဆက်ပြောပြသည်။

ထို့ကြောင့်ထင်၏။ကျနော်နေ့စဉ်လမ်းလျှောက်နေကျအခမဲ့ပန်းခြံဆိုလျှင် တော်တော်ကျယ်သော် လည်း လူအဝင်အထွက်နည်းသဖြင့် အုပ်စုဖွဲ့လာကသူများကိုမတွေ့ရ။Communication University of China အ နီးရှိ ‘ကောင်းပေးတရန့်’ ဆိုသည့်အခမဲ့ပန်းခြံဆိုလျှင် လူဝင်လူထွက်ကများသဖြင့် ကျနော် ရောက်သည့်အခါ တိုင်း အကအဖွဲ့များက ညီညီညာညာ။

ယင်းပန်းခြံမှာ ဝင်ကြေးအခမဲ့ဖြစ်သော်လည်း ကျယ်လည်းကျယ် သေချာလည်းပြင်ဆင်ထားသည့် ပန်းခြံ။ပန်းခြံထဲတွင် အကအဖွဲ့များလည်းရှိ၊ဆောင်းဘောက်စ်နဲ့မိုက်ခရိုဖုန်းနဲ့ သီချင်းဆိုသူလည်းရှိ၊တရုတ် ရှေးဟောင်းတူရိယာဝိုင်းလည်းရှိ။ပထမဆုံးအကြိမ်ထိုပန်းခြံရောက်စဉ်က ကက်ဆက်ဖြင့်နောက်ခံတီးလုံးဖွင့် ၊မိန်းမကမိုက်ခရိုဖုန်းဖြင့် မတ်တပ်ရပ်လျက်ဟန်ပါပါသီချင်းဆိုနေသလို သူ့ဘေးတွင် ယောကျာ်းဖြစ်သူက လည်း ဟန်ပါပါဘာဂျာတူရိယာမှုတ်နေသည်ကိုတွေ့ခဲ့ရဖူးသည်။ကောင်းပေးတရန့်ပန်းခြံသည် တကယ့်ကို ပျော်စရာကောင်းသည့်လွတ်မြောက်နယ်မြေ။ထားတော့။

အအေးကဲသောအချိန်များမှအပ ကနေကြသည်ကို အမြဲလိုလိုမြင်မိသဖြင့် ဘာ့ကြောင့်သူတို့အက ကြိုက်နေသလဲဟုစူးစမ်းကြည့်မိသည်။ပထမအချက်မှာ ရာသီဥတု၏လှုံ့ဆော်မှုဖြစ်သည်။သူတို့၏အကများ ကိုကြည့်လိုက်ပါက နှေးနှေးကွေးကွေးမရှိ၊မည်သည့်ကကွက်မဆို ခပ်သွက်သွက်။သွက်ရခြင်း၏အကြောင်း ရင်းမှာ သူတို့၏ခန္ဓာကိုယ်ထဲ အနွေးဓာတ်စီးဝင်လာစေရေးဖြစ်သည်။ပြောရလျှင် အေးသောရာသီဥတုကို လှုပ်လှုပ်ရှားရှားအကဖြင့် တုံ့ပြန်ခြင်း(သို့မဟုတ်) ကျန်းမာရေးအတွက်ကကြခြင်းဖြစ်သည်။

အကကြိုက်ရခြင်း၏နောက်တစ်ချက်မှာ One Childပေါ်လစီဖြစ်သည်။ကလေးတစ်ယောက်တည်း သာယူရသောပေါ်လစီအရ တရုတ်သက်ကြီးရွယ်အိုတို့မှာ အသက်ကြီးလာသည်နှင့်အမျှ အထီးကျန်ဝေဒနာ ပိုသိပ်သည်းလာကြသည်။

ကိုယ်မွေးထားသောသား(သို့မဟုတ်)သမီးမှာ အချိန်တန်တော့ အိမ်ထောင်ပြုသည်။ထို့နောက် တချို့သားသမီးများသည် တစ်မြို့တစ်ရွာ၊တချို့ကတစ်မြို့တည်းတွင်နေထိုင်ကြသည့်တိုင် သူ့အိုးသူ့အိမ် သူ့အပူမီးနှင့်သူဆိုတော့ မိဘနှင့်အမြဲမနီး။ရေကြောမြေကြောရှုံ့လာခြင်းအရ နိုင်ငံရပ်ခြားရောက်သူများ လည်းရှိ၊ကံဆိုးသောတချို့အဘိုးအဘွားများဆို တစ်ယောက်ကကွယ်လွန်သွားပြီမို့ တစ်ကိုယ်တော် ။ သားသမီးက တစ်ဦးတည်းသာရှိတာမို့ ကံကောင်းလွန်းသောအဘိုးအဘွားအနည်းစုသာလျှင် သားသမီးနှင့် မြေးနှင့်သိုက်သိုက်ဝန်းဝန်းနေနိုင်ကြသည်။

ထို့ကြောင့် အဘိုးအဘွားတို့မှာ တစ်ယောက်တည်း(သို့မဟုတ်)နှစ်ယောက်တည်း တိတ်ဆိတ်နေ သောအိမ်ထဲတွင် အထီးကျန်နေထိုင်ခြင်းသည် သေလမ်းနှင့်ပိုနီးသဖြင့် အိမ်ပြင်ထွက်ကာ တူရာစုကြခြင်း ဖြစ်သည်။

အုပ်စုဖွဲ့ကခြင်းသည် ကျန်းမာရေးကိုအထောက်အကူပြုရုံတင်မက မိတ်သစ်ဆွေသစ်များနှင့် သံယောဇဉ်သစ်ခြင်းအရ အထီးကျန်ဝေဒနာကိုလည်း လျော့ပါးစေပါသည်။ ထို့ကြောင့် သူတို့ပျော်ပျော် ရွှင် ရွှင်ခင်ခင်မင်မင် ယဉ်ကျေးမှုတစ်ခုအသွင် အမြစ်တွယ်သည်အထိ သူတို့ ကကြလေသည်။

လင်းဆက်ငြိမ်းချမ်း
ဖေဖော်ဝါရီ - ၁၂
( Zawgyi )
စီအာအိုင္(China Radio International)မွႏိုင္ငံျခားသားဝန္ထမ္းမ်ားသည္ မၾကာခဏဆိုသလို အႏုပညာပြဲမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေမတၱာလက္မွတ္ ရေလ့ရွိသည္။ေဘဂ်င္းေရာက္ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ကိုမပ်င္း ေအာင္ သူတို႔တတ္ႏိုင္သေလာက္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား လႊတ္ျခင္းလား၊သူတို႔အႏုပညာကို သိရွိေစ လိုျခင္း လားမသိ။ စီအာအိုင္ရွိတ႐ုတ္ဝန္ထမ္းမ်ားက သိပ္ၾကည့္ေလ့ၾကည့္ထမရွိသျဖင့္ ေမတၱာလက္မွတ္မွာ ေလး၊ငါးေစာင္ အသာေလးရေလ့ရွိသည္။

သို႔ေသာ္၊ညပြဲမ်ားဆိုလွ်င္ေတာ့ အျပန္ခက္မည္စိုး၍ မသြား။သိပ္ေဝးလံေသာေနရာ၊ကိုယ္မေရာက္ ဖူးေသာေနရာမ်ားဆိုလွ်င္လည္း မသြားျဖစ္။ကိုယ္သြားတတ္ေသာေနရာမ်ား၌က်င္းပသည့္ ေန႔ခင္းႏွင့္ညေန ေစာင္းပြဲမ်ားဆိုလွ်င္ေတာ့ မိတ္ေဆြျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္သြားၾကည့္ျဖစ္သည္။

မွတ္မွတ္ရရ၊တစ္ခါက ေမတၱာလက္မွတ္ရသျဖင့္ တီအန္မင္ရင္ျပင္အနီးရွိ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္က ဇာတ္ ႐ုံႀကီးတြင္  ပီကင္းေအာ္ပရာ သြားၾကည့္ျဖစ္သည္။ဒီဇိုင္းဆန္းလွေသာ ယင္းဇာတ္႐ုံႀကီးထဲသို႔လည္း ေရာက္ဖူး ခ်င္တာလည္းပါသည္။ေနာက္တစ္ခ်က္ ပီကင္းေအာ္ပရာဆိုတာက တ႐ုတ္႐ိုးရာအေမြအႏွစ္၊ၿပီး ေတာ့ ဖဆပလ ေခတ္ တ႐ုတ္သို႔အလည္အပတ္ေရာက္ဖူးသည့္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားက ေရးျပသျဖင့္ ပီကင္း ေအာ္ပရာဆိုေသာေဝါဟာရမွာ ကိုယ့္နားႏွင့္နီးခဲ့သည္မွာၾကာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ေရေရရာရာမသိ။ထို႔ေၾကာင့္၊ မိတ္ေဆြ ျမန္မာေက်ာင္းသား၃ေယာက္ႏွင့္သြားၾကည့္ျဖစ္ျခင္းျဖစ္သည္။ဇာတ္႐ုံထဲကိုေရာက္ေတာ့ စီအာ အိုင္မွႏိုင္ငံျခားသားဝန္ထမ္းမ်ားကိုေတြ႕ရသလို တ႐ုတ္ဝန္ထမ္းအနည္းငယ္ကိုလည္းေတြ႕ရသည္။ႏိုင္ငံျခား သားဝန္ထမ္းအခ်ိဳ႕ကိုႏႈတ္ဆက္စကားဆိုေတာ့ သူတို႔သည္လည္း နာမည္ေက်ာ္ပီကင္းေအာ္ပရာအား စိတ္ ဝင္စားသျဖင့္ လာၾကည့္ျခင္းဟုသိရသည္။

ဇာတ္႐ုံႀကီးကခမ္းနားသလို ပီကင္းေအာ္ပရာ ေနာက္ခံအျပင္အဆင္မ်ားကလည္းတခမ္းတနား။ က်ေနာ္တို႔ဆီက ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္မ်ားႏွင့္ဆင္သည္ဟုထင္၏။က်ေနာ္တို႔ကို ဘာသာျပန္ဆိုေပးမည့္သူ မရွိသျဖင့္ ေသခ်ာမသိ။သူတို႔တ႐ုတ္လူမ်ိဳးမ်ားပင္လွ်င္ ပီကင္းေအာ္ပရာတြင္ေျပာေသာစကားတိုင္းကို နားမ လည္သျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ နားလည္ရန္မလြယ္။သို႔ေသာ္၊ခံစားမႈျဖင့္ခ်ိတ္ဆက္နားလည္မႈေတာ့ ရွိသည္။ထား။

က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက တ႐ုတ္လူမ်ိဳးတို႔၏အႏုပညာအေပၚ ခံစားမႈျဖစ္သည္။ပီကင္းေအာ္ ပရာ ၾကည့္ေနစဥ္ ဇာတ္ေကာင္မ်ားကေျပာေသာ စကားလုံးမ်ားအေပၚ ႀကိဳက္ၿပီဆိုပါက ရင္ေခါင္းသံႀကီးမ်ားျဖင့္ တေဟာင္တည္းေဟာင္ကာ လက္ခုပ္သံတေျဖာင္းေျဖာင္းျမည္ေတာ့ သည္။(ေဟာင္၏ အဓိပၸါယ္မွာ ေကာင္းတယ္၊ဟုတ္တယ္)ေဟာင္ဆိုသည့္အသံမွာလည္းအားရပါးရ၊လက္ခုပ္တီးတာလည္း စိတ္ပါလက္ပါ။ သူတို႔၏အႏုပညာခံစားမႈမွာ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္မပါ။တခ်ိဳ႕က လက္သီးလက္ေမာင္းပင္ တန္းလို႔။သူတို႔၏ ထိုသို႔ေသာဟန္ပန္အမူအရာသည္ သူတို႔တ႐ုတ္မ်ားၾကား ရွက္စရာ၊ဟားစရာပုံစံမ်ိဳးမဟုတ္ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔အတြက္ ခပ္ၿပဳံးၿပဳံးျဖစ္ရသည္။က်ေနာ္ တို႔ဆီက ေတာ႐ုပ္ရွင္႐ုံမ်ားတြင္ ျမင္ရသည့္ေတာသားမ်ား ၏ ဟန္ပန္အတိုင္း။

တ႐ုတ္တို႔သည္ ထိုသို႔ အႏုပညာအေပၚ စိတ္ေရာကိုယ္ပါခံစားမႈရွိသည္။ၿပီးေတာ့ ကတာခုန္တာမ်ိဳး ကိုလည္းႀကိဳက္ပါ့။က်ေနာ္တို႔ဆီက သက္ႀကီး႐ြယ္အိုမ်ားဆိုလွ်င္ ကရခုန္ရမွာ သိပ္ဝန္ေလးၾကသလို ရွက္ တတ္ၾကသည္။သူတို႔ကေတာ့ေျပာင္းျပန္။လူငယ္မ်ားက ကရခုန္ရမွာရွက္ၿပီး လူႀကီးမ်ားကမရွက္ၾက။

သုညဒီဂရီေအာက္တြင္ ေအးခဲေနေသာ ေဆာင္းရက္မ်ားကလြဲလို႔ က်န္ညေနတိုင္း၊ညဦးတိုင္း ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ရွိ အမ်ားျပည္သူဝင္ထြက္သြားလာႏိုင္ေသာေျမကြက္လပ္တိုင္းနီးပါး၌ အုပ္စုဖြဲ႕ကေနေသာ တ႐ုတ္သက္ႀကီး႐ြယ္အိုမ်ားအား ျမင္ရေပလိမ့္မည္။အုပ္စုဖြဲ႕ကသူမ်ားထဲတြင္ အသက္၄၀ေက်ာ္အ႐ြယ္ကို အင္မတန္ေတြ႕ရခဲသည္။မ်ားေသာအားျဖင့္ အသက္၅၀ႏွင့္အထက္မွ ကႏိုင္ေသးသည့္ ၇၀ေက်ာ္၈၀အ႐ြယ္ မ်ားအထိ။

သူတို႔အဖြဲ႕တိုင္းတြင္ ကက္ဆက္ႏွင့္ေဆာင္းေဘာက္စ္ပါသည္။ကက္ဆက္မွထြက္လာေသာ သီခ်င္း သံစဥ္ႏွင့္အညီ ညီညာစြာကၾကျခင္းျဖစ္သည္။တခ်ိဳ႕အဖြဲ႕မ်ားက တစ္ေယာက္ခ်င္းအက။တခ်ိဳ႕အဖြဲ႕မ်ားက စုံတြဲကိုယ္စီျဖင့္အက။လူျမင္ကြင္းတြင္ ညီညာစြာကႏိုင္ရန္အတြက္ ဘယ္ေနရာမွာသူတို႔ႀကိဳတင္ ေလ့က်င့္ ထားသလဲေတာ့မသိ။သူတို႔အက၏ေဘးပတ္လည္တြင္ ရပ္ၾကည့္ေနၾကေသာပရိသတ္ အနည္းႏွင့္အမ်ား ေတာ့ရွိစၿမဲ ျဖစ္သည္။

သူတို႔၏ပရိသတ္ထဲတြင္ က်ေနာ္သည္လည္း တစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္သည္။တကူးတကန႔္၊ အစဥ္အၿမဲလိုက္လံ အားေပးျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ေသာ္လည္း ညဦးပိုင္း အပ်င္းေျပလမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေတြ႕သည့္ အခါ ခဏတျဖဳတ္ ၾကည့္ျခင္းျဖစ္သည္။

တစ္ခါက က်ေနာ္ေနထိုင္ရာဟိုတယ္အနီးတြင္ အုပ္စုလိုက္စုံတြဲအကကိုၾကည့္ရသည္။ဖြင့္ထား သည့္သီခ်င္းမွာတ႐ုတ္သီခ်င္းျဖစ္ေသာ္လည္း အကမွာ အေနာက္ယဥ္ေက်းမႈ ႏွစ္ကိုယ္တြဲဒန႔္စ္အက။လမ္း ေဘးေဖ်ာ္ေျဖမႈဆိုေသာ္လည္း အေနာက္တိုင္း႐ုပ္ရွင္မ်ားတြင္ျမင္ဖူးသည့္အတိုင္း တကယ့္ကိုပေရာ္ဖယ္ရွင္ နယ္။ဒန႔္စ္ၾကသူစုစုေပါင္းမွာ ၁၀၀၀န္းက်င္။တစ္တြဲကနားခ်င္လွ်င္ ေနာက္တစ္တြဲကဝင္ျခင္းျဖင့္ အဆက္ မျပတ္။တြဲကၾကသူတိုင္းမွာ လင္မယားဟုတ္မည္ေတာ့မထင္။အတူတြဲကရင္း ေနာက္ဆက္တြဲသံေယာဇဥ္ ဇာတ္လမ္းမ်ား ရွိ၊မရွိ ေသခ်ာမသိ။

တစ္ခါက ေဈးဝယ္ၿပီးအျပန္ လူေနတိုက္ခန္းမ်ားေဘး ေျမကြက္လပ္တြင္ကေနၾကေသာ အဘိုးအ ဘြားမ်ားကို ေငးေနတုန္း ဘယ္တိုက္ခန္းကမွန္းမသိ ပက္ခ်လိုက္သည့္ အညစ္အေၾကးေရေၾကာင့္ တိုက္ပြဲမ်ား ျပင္းထန္ခဲ့သည္။ကေနၾကေသာအဘိုးအဘြားမ်ားက နာရီဝက္ခန႔္ၾကာ ေအာ္ၾကဟစ္ၾကသည္။တိုက္ခန္းမ်ား ေပၚမွ ျပန္လည္တုံ႔ျပန္မႈမရွိ။

မိတ္ေဆြတ႐ုတ္ကိုေမးၾကည့္သည့္အခါ ‘ေဘဂ်င္းမွာ ကတဲ့အဖြဲ႕ကလည္းမ်ားေတာ့ တခ်ိဳ႕အိမ္ေတြ က သူတို႔အိမ္နားမွာ ေန႔စဥ္လာကေနေတာ့ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္တယ္ေလ။အဲဒါေၾကာင့္ လစ္ရင္ေရနဲ႔ ပက္တာတို႔ အညစ္အေၾကးနဲ႔ပက္တာတို႔ ေအာ္ဟစ္ၿပီးကန႔္ကြက္တာတို႔ေၾကာင့္ ျပႆနာေတြတက္ၾကတာ ေတြရွိတယ္။’ဟုေျပာသည္။

ထို႔ျပင္ အုပ္စုလိုက္ကရန္အက်ယ္အဝန္းရွိသည့္ေျမကြက္လပ္မ်ားနံေဘးရွိ တိုက္ခန္းတို႔မွာပတ္ဝန္း က်င္အေႏွာင့္အယွက္ရွိေသာတိုက္ခန္းမ်ားအျဖစ္အေရာင္းအဝယ္မလိုက္သလို တိုက္ခန္းေဈးလည္းေပါက္ ေဈးေအာက္က်ေၾကာင္းသိရသည္။

‘ကဖို႔ေနရာမရွိဘူးလားဆိုေတာ့ ပန္းၿခံေတြသြားလို႔ရတယ္။ တခ်ိဳ႕ပန္းၿခံေတြက်ေတာ့ လူသိပ္ မလာဘူးေလ။ကတဲ့လူေတြကလည္းသူတို႔ကတာလူျမင္ေစခ်င္တာေရာ၊ေဝးေဝးလံလံ မသြာခ်င္ၾက တာ ေရာေၾကာင့္ လူေနရပ္ကြက္ေတြထဲကၾကတာ။’ဟုတ႐ုတ္မိတ္ေဆြကဆက္ေျပာျပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ထင္၏။က်ေနာ္ေန႔စဥ္လမ္းေလွ်ာက္ေနက်အခမဲ့ပန္းၿခံဆိုလွ်င္ ေတာ္ေတာ္က်ယ္ေသာ္ လည္း လူအဝင္အထြက္နည္းသျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႕လာကသူမ်ားကိုမေတြ႕ရ။Communication University of China အ နီးရွိ ‘ေကာင္းေပးတရန႔္’ ဆိုသည့္အခမဲ့ပန္းၿခံဆိုလွ်င္ လူဝင္လူထြက္ကမ်ားသျဖင့္ က်ေနာ္ ေရာက္သည့္အခါ တိုင္း အကအဖြဲ႕မ်ားက ညီညီညာညာ။

ယင္းပန္းၿခံမွာ ဝင္ေၾကးအခမဲ့ျဖစ္ေသာ္လည္း က်ယ္လည္းက်ယ္ ေသခ်ာလည္းျပင္ဆင္ထားသည့္ ပန္းၿခံ။ပန္းၿခံထဲတြင္ အကအဖြဲ႕မ်ားလည္းရွိ၊ေဆာင္းေဘာက္စ္နဲ႔မိုက္ခ႐ိုဖုန္းနဲ႔ သီခ်င္းဆိုသူလည္းရွိ၊တ႐ုတ္ ေရွးေဟာင္းတူရိယာဝိုင္းလည္းရွိ။ပထမဆုံးအႀကိမ္ထိုပန္းၿခံေရာက္စဥ္က ကက္ဆက္ျဖင့္ေနာက္ခံတီးလုံးဖြင့္ ၊မိန္းမကမိုက္ခ႐ိုဖုန္းျဖင့္ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ဟန္ပါပါသီခ်င္းဆိုေနသလို သူ႔ေဘးတြင္ ေယာက်ာ္းျဖစ္သူက လည္း ဟန္ပါပါဘာဂ်ာတူရိယာမႈတ္ေနသည္ကိုေတြ႕ခဲ့ရဖူးသည္။ေကာင္းေပးတရန႔္ပန္းၿခံသည္ တကယ့္ကို ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည့္လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ။ထားေတာ့။

အေအးကဲေသာအခ်ိန္မ်ားမွအပ ကေနၾကသည္ကို အၿမဲလိုလိုျမင္မိသျဖင့္ ဘာ့ေၾကာင့္သူတို႔အက ႀကိဳက္ေနသလဲဟုစူးစမ္းၾကည့္မိသည္။ပထမအခ်က္မွာ ရာသီဥတု၏လႈံ႕ေဆာ္မႈျဖစ္သည္။သူတို႔၏အကမ်ား ကိုၾကည့္လိုက္ပါက ေႏွးေႏွးေကြးေကြးမရွိ၊မည္သည့္ကကြက္မဆို ခပ္သြက္သြက္။သြက္ရျခင္း၏အေၾကာင္း ရင္းမွာ သူတို႔၏ခႏၶာကိုယ္ထဲ အေႏြးဓာတ္စီးဝင္လာေစေရးျဖစ္သည္။ေျပာရလွ်င္ ေအးေသာရာသီဥတုကို လႈပ္လႈပ္ရွားရွားအကျဖင့္ တုံ႔ျပန္ျခင္း(သို႔မဟုတ္) က်န္းမာေရးအတြက္ကၾကျခင္းျဖစ္သည္။

အကႀကိဳက္ရျခင္း၏ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ One Childေပၚလစီျဖစ္သည္။ကေလးတစ္ေယာက္တည္း သာယူရေသာေပၚလစီအရ တ႐ုတ္သက္ႀကီး႐ြယ္အိုတို႔မွာ အသက္ႀကီးလာသည္ႏွင့္အမွ် အထီးက်န္ေဝဒနာ ပိုသိပ္သည္းလာၾကသည္။

ကိုယ္ေမြးထားေသာသား(သို႔မဟုတ္)သမီးမွာ အခ်ိန္တန္ေတာ့ အိမ္ေထာင္ျပဳသည္။ထို႔ေနာက္ တခ်ိဳ႕သားသမီးမ်ားသည္ တစ္ၿမိဳ႕တစ္႐ြာ၊တခ်ိဳ႕ကတစ္ၿမိဳ႕တည္းတြင္ေနထိုင္ၾကသည့္တိုင္ သူ႔အိုးသူ႔အိမ္ သူ႔အပူမီးႏွင့္သူဆိုေတာ့ မိဘႏွင့္အၿမဲမနီး။ေရေၾကာေျမေၾကာရႈံ႕လာျခင္းအရ ႏိုင္ငံရပ္ျခားေရာက္သူမ်ား လည္းရွိ၊ကံဆိုးေသာတခ်ိဳ႕အဘိုးအဘြားမ်ားဆို တစ္ေယာက္ကကြယ္လြန္သြားၿပီမို႔ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ။ သားသမီးက တစ္ဦးတည္းသာရွိတာမို႔ ကံေကာင္းလြန္းေသာအဘိုးအဘြားအနည္းစုသာလွ်င္ သားသမီးႏွင့္ ေျမးႏွင့္သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္းေနႏိုင္ၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အဘိုးအဘြားတို႔မွာ တစ္ေယာက္တည္း(သို႔မဟုတ္)ႏွစ္ေယာက္တည္း တိတ္ဆိတ္ေန ေသာအိမ္ထဲတြင္ အထီးက်န္ေနထိုင္ျခင္းသည္ ေသလမ္းႏွင့္ပိုနီးသျဖင့္ အိမ္ျပင္ထြက္ကာ တူရာစုၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

အုပ္စုဖြဲ႕ကျခင္းသည္ က်န္းမာေရးကိုအေထာက္အကူျပဳ႐ုံတင္မက မိတ္သစ္ေဆြသစ္မ်ားႏွင့္ သံေယာဇဥ္သစ္ျခင္းအရ အထီးက်န္ေဝဒနာကိုလည္း ေလ်ာ့ပါးေစပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ႐ႊင္ ႐ႊင္ခင္ခင္မင္မင္ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုအသြင္ အျမစ္တြယ္သည္အထိ သူတို႔ ကၾကေလသည္။

လင္းဆက္ၿငိမ္းခ်မ္း
ေဖေဖာ္ဝါရီ - ၁၂